zondag 24 april 2011

De favoriete DVD's van actrice en presentatrice Lottie Hellingman

De favoriete DVD's van actrice en presentatrice Lottie Hellingman.
Bluebird
Lottie Hellingman: “De films van Mijke de Jong gaan meestal over de zelfkant van de samenleving. En zijn rauw, echt en oer. Ik moest bij deze zó hard huilen.” (2004)
Être et avoir
Lottie Hellingman: “Over een school in een afgelegen bergdorp. Het was zo’n avond waarop ik op de bonnefooi een filmzaal binnenstapte; ik had geen idee wat ik zou gaan zien. Toen ik weer naar buiten liep was ik zo blij en dankbaar: het was alsof ik een cadeautje had gekregen.” (2002)
Annie
Lottie Hellingman: “Ik heb die film wel twintig keer gezien toen ik een klein meisje was. Ik zong alle liedjes mee. Toen wilde ik altijd het weesje zijn, nu zou ik liever Miss Hannigan spelen.” (1982)
Planet Earth
Lottie Hellingman: “Een uurtje Planet Earth op de BBC is mijn meditatiemoment. Wat een prachtige aarde hebben wij toch.” (2006)
Dancer in the Dark
Lottie Hellingman: “Deze musicalfilm met Björk heeft het ook al voor elkaar gekregen dat de tranen vanuit mijn tenen kwamen. Ik moet toegeven dat ik vrij makkelijk jank, maar toch.” (2000)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten